Tule viihtymään

iloiseen kauppakeskukseen!

Kaupan murroksessa myös kauppakeskus elää ja kehittyy jatkuvasti. Nyt satsataan elämyksellisyyteen ja asioinnin helppouteen. Palvelu on silti edelleen numero yksi!

Teksti Nina Leppäniemi

Kuvat Johanna Sjövall ja Kauppakeskus Puuvilla

Viisi miljoonaa kävijää ensimmäisen vuoden aikana. Eikä ihme!

Viisi miljoonaa kävijää ensimmäisen vuoden aikana. Eikä ihme! Helposti saavutettava Kauppakeskus Puuvilla tarjoaa monipuoliset ostosmahdollisuudet ja palvelut hyvien kulkuyhteyksien varrella. Ilmainen pysäköinti mahdollistaa sekä päivittäisen asioinnin että koko päivän shoppailukierroksen. Helppous on arjen luksusta, joka on Puuvillassa kaikkien saatavilla.

Kattava tarjonta ja valikoima takaavat sen, että Kauppakeskus Puuvillasta löytyy jokaiselle jotakin. Kenkäfriikeille muodinmukaiset jalkineet, vaateuutuuksista kiinnostuneille lukuisia liikkeitä ja ruokaostoksille tuleville hypermarketin valikoima kompaktisti tarjolla. Ravintoloita ja kahviloita moneen makuun, kosmetiikkaa, luonnontuotteita, teknologiaa sekä koruja, sisustustarvikkeita, apteekkipalvelut ja paljon muuta.

Ruuhkavuodet, kiireinen arki ja tiukat aikataulut määrittelevät sitä, kuinka arkiset hankinnat ja asioinnit hoidetaan. Juuri siksi Kauppakeskus Puuvilla haluaa olla helposti saavutettavissa ja tarjota ratkaisut moniin arjen haasteisiin.

Vastuullisuus on pop!

Shoppailu on harrastus, joka tuottaa mielihyvää ja on inspiroivaa ajankulua. Se on himoajanvietettä, jolla ei ole juurikaan tekemistä tarvehankintojen kanssa. Uusien vaatteiden hypistely on kutkuttavaa ja kenkien sovittaminen ihanaa. Millainen olisi uusi tyylini, sopisivatkohan nämä minulle? Uudet verhot pimeneviä iltoja piristämään?

Vaikka monelle meistä kaupoissa kiertely ja uutuuksien ihastelu onkin loistava keino rentoutua ja viettää vapaa-aikaa, silti moni shoppailija on nykyään yhä varovaisempi ostoksissaan.

Kuluttajat ovat hyvin tietoisia tarpeistaan ja siitä, millaisia tuotteita ja palveluita niihin on tarjolla. Hinta näyttelee yhä suurempaa roolia ostopäätöstä tehdessä. Samanaikaisesti kulutus jakautuu, sillä monien erikoistuotteiden suosio kasvaa.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi ja sen tavoittelu ovat trendi, joka näkyy selvästi ostoksissa. Myös vastuullisuus, eettisyys ja paikallisuus merkitsevät entistä enemmän.

Netti on kivijalan kaveri

Kaupan murros. Nettikaupat vastaan myymälät. Todellisuudessa tällaista vastakkainasettelua ei tarvitse olla. Verkkokauppa ei ole uhka myymälälle, päinvastoin.

Verkkokauppa tarjoaa kaupalle loistavia mahdollisuuksia palvella asiakkaitaan paremmin. Netissä valikoimaa riittää usein pilvin pimein. Kauppojen ei siitä tarvitse ahdistua, sillä suuri valikoima ei aina tarkoita parasta. Myymälöiden tehtävä onkin esitellä tuotteita ja tarjota asiakkaiden näkökulmasta tärkein valikoima.

Vaikka kaupan uudet digitaaliset kanavat mullistavat kauppojen toimintaa, ovat myymälät tulevaisuudessakin merkittävä kaupan kanava. Itse asiassa on huomattu, että todellisuudessa ihmiset hakevat ensin tietoa netistä ja sen jälkeen usein ostavat tuotteet myymälöistä.

Syy kauppojen vetovoimaisuuteen on selvä. Palvelu.

Hyvä palvelu, parempi mieli

Syy kauppojen vetovoimaisuuteen on selvä. Palvelu. Ihmiset yksinkertaisesti arvostavat henkilökohtaista palvelua ja ammattitaitoista henkilökuntaa. Asiantunteva myyjä näkee ja ymmärtää asiakkaan tarpeen ja osaa ohjata oikeanlaisten tuotteiden hankinnassa. Ei tule tehtyä virhehankintoja, kun apuna on neuvoja ja käytännönläheisiä vinkkejä antava myyjä.

Ystävällisen kohtaamisen lisäksi palvelu on mitä suuremmassa määrin myös asioinnin helppoutta.

Ketterä asiointi on tärkeä osa hyvää palvelua. Sen lisäksi kauppakeskus on kiinnostava paikka, jossa on kiva viettää vapaa-aikaa ja viihtyä. Kahvilatreffien yhteydessä on mukava poiketa pikaisesti parissa puodissa katsastamassa uutuudet, ja kas, tarve on tyydytetty ennen kuin se ehti kunnolla edes syntyä! Asioimisen mutkattomuus ja tarjonnan monipuolisuus ovat osalle ihmisistä elämyksiä jo itsessään. Lisäksi kauppakeskuksessa järjestetään tapahtumia, vietetään erilaisia juhlia ja ennen kaikkea tavataan tuttuja ja vietetään sosiaalista vapaa-aikaa.

Ihanan ainutlaatuinen

Kauppakeskus Puuvillan elämyksellisyys on monen tekijän summa. Historia näkyy upeassa sisustuksessa ja taustamusiikkijumputuksen puuttuminen kuulostaa ihanan rauhalliselta. Valoisa miljöö ja poikkeuksellisen leveä ostoskatu tuovat avaruutta, josta hyötyvät niin asiakkaat kuin myymälätkin. Yläkerran tarjonta on nähtävillä alakertaan, ja siksi asiointi on helppoa ja mutkatonta.

Selkeät rakenteet, useat sisäänkäynnit ja loistavat pysäköintimahdollisuudet tekevät ostoksille tulosta simppeliä ja miellyttävää. Hinnat ja tuotevalikoima vastaavat suurimman osan tarpeita ja kukkaroa.

Puuvillan korttelin ennestään laaja tarjonta sai valtavan lisäsatsauksen kauppakeskuksen myötä. Kaikki tarvittava löytyy saman katon alta. Siksi asiakkaat valitsevat Puuvillan. x

Juttuun on haastateltu:

Pasi Välimaa, kauppakeskusjohtaja, Kauppakeskus Puuvilla

Heli Marjanen, professori, Turun Kauppakorkeakoulu

Lähteet:

Kauppakeskus Puuvilla – kaupallinen analyysi, JLL

Think Tank – Kaupan trendit ja tulevaisuus 2015, Solita

Asiointi on helppoa ja mutkatonta.

1-vuotissynttärit 30.10.–1.11.

Synttärihulinaa ja huikeita tarjouksia!

Kauppakeskus Puuvillan 1-vuotissynttäreitä juhlitaan läpi koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin. Jopa lauantaista pyhäpäivää voi tulla viettämään Puuvillaan ja nauttimaan huipputarjouksista sekä upeista tapahtumista.

Perjantaina herkutellaan kakkukahveilla. Synttärikakkua on tarjolla tuhannelle ensimmäiselle kävijälle. Herkkujen ohella kävijöitä hemmotellaan perjantaina lukuisilla paikallisilla esiintyjillä. Lisäksi kolikkoseppä tulee ja takoo uuden Puuvillarahan 1-vuotiaan kauppakeskuksen kunniaksi.

Lauantaina fiilis nousee kattoon, kun lauteille astuu pitkän linjan hittinikkari ja Vain elämää -tähti Anssi Kela. Juhlahumua täydentää Puuvillan Suuri juhlamuotinäytös. Muotinäytöksessä esitellään Puuvillan liikkeiden syksy- ja talvimuotia.

Mielenkiintoiset Puuvilla puhuttaa -talk show-vartit ovat taas täällä! Muotiin, kauneuteen, hyvinvointiin ja ruokaan sekä sisustukseen ja vapaa-aikaan liittyviä keskusteluja voi seurata sekä lauantaina että sunnuntaina. Älä myöskään unohda samaan aikaan Markkinatorilla pidettävää Nenäpäivä-kirppistä. Sunnuntaina synttäriviikonlopun kruunaa Suomen oma pop-prinsessa Diandra!

Puuvilla tarjoaa synttärivieraille yhteistyössä messuorganisaation kanssa lauantaina ja sunnuntaina ilmaiset kuljetukset Satakunnan Messuille Porin Karhu-halliin ja takaisin Puuvillaan. Kiitoksena asiakkaille kuluneesta vuodesta Kauppakeskus Puuvillan pysäköintitalon viikonloppupysäköinnin aikarajoite poistuu synttäreistä alkaen. Shoppailu on jatkossa entistäkin rennompaa!

Avajaisissa nähtiin akrobaattista meininkiä. Vau!
Avajaisissa nähtiin akrobaattista meininkiä. Vau!
Joulun alla kauppakeskuksessa tunnelmoitiin ja fiilisteltiin tulevaa juhlaa.
Joulun alla kauppakeskuksessa tunnelmoitiin ja fiilisteltiin tulevaa juhlaa.
Mikael Gabriel sekoitti kolmetuhatpäisen yleisön pasmat. Huikea fiilis!
Mikael Gabriel sekoitti kolmetuhatpäisen yleisön pasmat. Huikea fiilis!
Ja siis nämä kaverit! Satin Circus – mikä ihana syy olikaan tulla ostoksille.
Ja siis nämä kaverit! Satin Circus – mikä ihana syy olikaan tulla ostoksille.
Suomi Areena puhutti myös Puuvillan Kauppakeskuksessa.
Suomi Areena puhutti myös Puuvillan Kauppakeskuksessa.
Nykyinen pääministerikin poikkesi visiitille vaalien alla.
Nykyinen pääministerikin poikkesi visiitille vaalien alla.
Nenäpäivänä herkuteltiin jättiläiskakulla keskellä kauppakeskusta!
Nenäpäivänä herkuteltiin jättiläiskakulla keskellä kauppakeskusta!

Jaa artikkeli